poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Magia podróży

"Świat jest wielką księgą. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną jej stronę."
św. Augustyn
 
Osobiście kocham podróże, te dalekie jak i te bliskie, bo dzięki każdej z nich poznaje nowe, wspaniałe miejsca, ciekawych ludzi, odmienną kulturę. Nienawidzę monotonii dnia codziennego, więc podróże są dla mnie idealnym oderwaniem od rzeczywistości, uwielbiam to.  
 

Tumblr | via Tumblr
weheartit.com
 
Niedawno przeczytałam cudowna książkę pt. Dziewczyny w podróży, zakochałam się w niej od pierwszej strony i ze smutkiem, że to już koniec tej wspaniałej przygody, dotarłam bardzo szybko do ostatniej strony. Opowiada ona o trójce przyjaciółek, które wyruszają w roczną podróż dookoła świata, przez cztery kontynenty : Amerykę Południową, Afrykę, Azję i Australię, podczas której przeżywają niesamowite przygody jak np. nauka capoeiry, wolontariat w Kenii, przejście szlakiem Inków i wiele, wiele innych.  dla tej niesamowitej przygody zostawiły pracę, partnerów i przyjaciół w Nowym Jorku.  Osobiście podziwiam je za odwagę, bo ta cecha najlepiej je charakteryzuje, by rzucic się w nieznane, otworzyć na innych ludzi, nowe kultury, doświadczenia. Czerpały z tej podróży najwięcej jak się dało i dowiedziały się również kilka nowych rzeczy o sobie, swoich wewnętrznych potrzebach, poczuciu szczęścia.
Dziewczyny w podróży - Amanda Pressner

 Ja okropnie im zazdroszczę tego wszystkiego, chciałabym przezyc kiedyś taką przygodę. Sama tworzę listę miejsc, które w przyszłości musze odwiedzić i wierzę, że uda mi się to zrobić. Na razie udało mi się wykreślić z niej już cztery punkty : Majorka, Turcja, Tunezja i Londyn, z każdego z nich mam mnóstwo wspaniałych wspomnień, poznałam naprawdę świetnych ludzi i odmienne kultury, które czasami są dla mnie ciężkie do pojęcia. Ale chcę zaznaczyć, że żeby odwiedzić nowe, cudowne miejsce nie trzeba od razu wyjeżdżać daleko, w tym roku byłam w Rabce i mimo, że na początku nie byłam pozytywnie nastawiona do tego wyjazdu, okazało się, że było tak samo super jak podczas wyjazdu za granicę, dwa szlaki, na które poszliśmy dosłownie oczarowały mnie swoimi pięknymi, malowniczymi widokami, więc naprawdę zachęcam wszystkich - podróżujmy! Odkrywajmy nowe, wspaniałe miejsca! Poznawajmy interesujących ludzi! W końcu jedynym ograniczeniem, powstrzymującym nas przed podróżowaniem jesteśmy my sami :)

Na koniec cudowna, inspirująca piosenka:
 


Co sądzicie na ten temat? Byliście może w jakichś ciekawych miejscach? Jeśli tak podzielcie się nimi w komentarzu, chętnie dopisze je do swojej listy :)

5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa książka! Ja osobiście nigdy nawet za granicą nie byłam, więc jeśli o podróże chodzi to doświadczenia nie mam. Aczkolwiek chciałabym odwiedzić parę miejsc. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja, żeby się przekonać o wartości mojego związku, wyruszyłam z moim facetem w podróż :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje się naprawdę ciekawa ale obawiam się że dostał bym kompleksów po jej przeczytaniu z powodu mojego nudnego zycia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się tego obawiałam, ale w końcowym efekcie okazało się, że mnie znacznie bardziej zmotywowała niż zdołowała :)

      Usuń
  4. Książka zapowiada się dobrze. Zawsze lubiłam wątki rodzaju "porzuć wszystko i jedź na drugi koniec świata". Sama powoli realizuję swoje cele, ale w moim wieku za daleko i za często nie mam możliwości. Jednak Praga i ukochany Berlin zostały już odhaczone. ;)

    OdpowiedzUsuń