czwartek, 10 lipca 2014

To wszystko kwestia nastawienia

-łatwo Ci mówić

-ciekawe czy gdy Ciebie dotkną naprawdę poważne problemy również utrzymasz to pozytywne nastawienie

-po co? i tak się nie uda..

-nie chce mi się

-naprawdę bym chciała, ale to nie takie proste.

-ja po prostu nie potrafię..  

 
Najprościej przyjąć właśnie takie stanowisko. Bo po co coś zmieniać? Skoro można siedzieć z kubkiem herbaty w ręku, co wieczór kontemplować nad tym dlaczego życie jest jakie jest, tworzyć problemy, które nie istnieją, czy też kreować idealne scenariusze naszego życia, ale tylko w głowie.. bo przecież, żeby coś zmienić trzeba by było wstać, zacząć działać, A TO TAKIE TRUDNE.

weheartit.com
Tak, to jest trudne, cholernie trudne, ale na własnym przykładzie wiem, że optymizmu można się nauczyć. Tylko trzeba chcieć. Świetnie ujmuje to Beata Pawlikowska :
Żeby nauczyć się myśleć pozytywnie, trzeba trenować. Codziennie, systematycznie, konsekwentnie. Umiejętność pozytywnego myślenia jest jak mięsień. Im częściej go używasz, tym jest mocniejszy.
 Zgadzam się z tym w stu procentach, zresztą na samej sobie się o tym przekonałam. Kiedyś narzekanie było jednym z moich ulubionych zajęć, często nawet nieświadomie siedziałam i kontemplowałam nad tym jak to mi się nie chce, jakie to wszystko jest bez sensu itd. bla bla bla. Pogrążając się w tym pesymizmie i niechęci do wszystkiego. Jednocześnie zafascynowana samorozwojem czytałam książki na temat, oglądałam filmiki, przeglądałam blogi. Aż pewnego dnia w końcu mnie olśniło, naprawdę jak taki nagły przebłysk. Uświadomiłam sobie, że jeśli chcę mieć życie takie jak tych osób, które mnie inspirują i niesamowicie je podziwiam : pewnych siebie, uśmiechniętych, niesamowicie pozytywnych, odnoszących sukcesy, to SAMA muszę cos z tym zrobić. I po prostu zaczęłam powoli, małymi krokami wprowadzać zmiany do swojego życia. Teraz muszę przyznać jestem naprawdę, prawdziwą optymistką, która wierzy, że może wszystko i wszystko jest możliwe jeśli tylko się tego bardzo chce :)

weheartit.com
Dlatego błagam nie mówcie o tym, jakie to trudne, jak to nie potraficie w ten sposób żyć, bo SIĘ DA TYLKO TRZEBA CHCIEC. Nic więcej. Siedząc w domu przed kompem, myśląc o tym jak to Ci się nie chce, naprawdę wiele nie zdziałasz, jak bardzo byś nie chciała. Musisz po prostu ruszyć tyłek i za każdym razem kiedy łapiesz się na narzekaniu, zastępować to pozytywnymi myślami. To nie będzie totalna odmiana z dnia na dzień, ale zobaczysz kontrolując w ten sposób swoje myśli, wcześniej czy później, z perspektywy czasu znaczącą różnicę. Gdy wprowadzisz pozytywne myśli do swojego życia, naprawdę się odmieni Twój sposób patrzenia na świat, samego siebie i swoje cele. Nastawienie wpływa na nasze realizowanie marzeń, pasji, oraz na poczucie własnej wartości. W końcu bez wiary w sukces, nie sądzę by dało się go osiągnąć, prawda?

Możesz być nieszczęśliwy, jeśli chcesz. Jest to najłatwiejsza rzecz do osiągnięcia na świecie. Po prostu wybierz nieszczęście. Powtarzaj sobie, że wszystko ci się źle układa, że nic nie jest zadowalające, i możesz być pewien, że będziesz nieszczęśliwy. Ale powiedz sobie: ,,Wszystko idzie dobrze. Życie jest piękne. Wybieram szczęście’’ –  i możesz być pewien, że dostaniesz to, co wybrałeś.
                                                                                    — Andrzej Mandalian
 
Dlatego życzę Ci dziś z całego serca, żebyś podjął się wyzwania jakim jest pozytywne nastawienie do wszystkiego, we wszystkich strefach swojego życia i czekaj na efekty, które na pewno odbiją się na Tobie w nieprawdopodobnie dobry sposób, zaufaj mi.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz